07.12.2018 | Naturalis Scientific Expeditions
www.naturalisscientificexpeditions.nl
Natuurschatten zoeken in het land van de draak, dino's opgraven in de Rocky Mountains, onderduiken in Curaçao of bomen karteren in het grootste oerwoud ter wereld. Blue Imprint schreef teksten voor de website van Naturalis Scientific Expeditions. Doelgroep voor Naturalis Scientific Expeditions zijn mensen die met hun deelname aan een expeditie wetenschappelijk onderzoek van dichtbij willen meemaken en hieraan willen bijdragen.

26.11.2018 | Lang leve ...
www.naturalis.nl/lang-leve

Sinds november publiceert Naturalis Biodiversity Center tweewekelijks een advertentie in De Volkskrant onder de noemer: Lang leve al het leven. De advertenties zijn bedoeld om elke keer een ander aspect van het onderzoek te belichten van Naturalis: hét centrum voor biodiversiteit.

Bij de advertenties wordt verwezen naar de website www.naturalis.nl/lang-leve, waar achtergrond informatie is te vinden over het betreffende onderwerp. Blue Imprint schrijft mee aan deze teksten. Vandaag de eerste: Lang leve genetische biomonitoring.

12.11.2018 | Natuurwijzer.nl
natuurwijzer.nl is een website van Naturalis

Natuurwijzer.nl is een website van Naturalis, bedoeld voor 9 tot 14-jarigen. Op luchtige wijze komen de meest uiteenlopende natuuronderwerpen voorbij in rijk geïllustreerde artikelen. Blue Imprint schreef over maanvis tot vlindervleugel, lees maar!

21.09.2018 | Boeren in het bos
Foto: Marieke Kijk in de Vegte

Sluit de herfststorm buiten, doe je dikke vest aan, pak een kop koffie en ga zitten met LIEFKE op schoot. Het herfstnummer is uit, en er staan weer fantastische artikelen in. Met foto's om even bij weg te dromen.

Superblij dat ze in de redactie van LIEFKE magazine zit, is Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) auteur van de reportage over het bOERbos. Een verhaal over een nieuwe vorm van voedselproductie: in een voedselbos en met rondscharrelende varkens.

Benieuwd naar het hele tijdschrift geworden? Dit zijn de verkoopadressen van LIEFKE magazine. Of bestel het tijdschrift via de webshop.

21.06.2018 | met LIEFKE de zomer in
Foto: Jelte van Geest

Feest! Het zomernummer van LIEFKE magazine is uit. Het derde nummer alweer van dit bijzondere tijdschrift waar Blue Imprint aan bijdraagt. Dit keer een natuurreportage over de Brabantse Sahara - De Loonse en Drunense Duinen.

Dit zomernummer luidt ook een zonnig nieuwtje in: Manon Laterveer-de Beer behoort vanaf nu tot de vaste redactie van LIEFKE. "Ik vind dit zo bijzonder; een nieuw en onderscheidend tijdschrift helpen opbouwen. LIEFKE past bij mij, met kernwaarden rust, eenvoud en natuur. Ik kan mezelf erin kwijt."

20.06.2018 | SBB Magazine

Het magazine van Staatsbosbeheer is in een nieuw jasje gestoken. En Blue Imprint draagt aan de vernieuwde uitgave bij. In het zomernummer van SBB magazine staat een artikel over de Schotse hooglander en andere grote grazers, geschreven door Manon Laterveer-de Beer.

Lees hier het hele artikel.

18.04.2018 | Ik wil je!
Artist impression 'Ik wil je!', Naturalis
Artist impression 'Ik wil je!', Naturalis
Het nieuwe Naturalis gaat in 2019 open voor het publiek en de voorbereidingen zijn in volle gang. Blue Imprint is er bij, want we schrijven de teksten voor de meest verleidelijke en sexy zaal: 'Ik wil je!'

In een 'warenhuis van de liefde' prijzen planten en dieren hun liefdeskunsten aan. En vertederen zij ons met hun nageslacht. Het is een kunst om in de juiste bewoordingen - discreet, maar toch met een knipoog - de slaapkamergeheimen uit de natuur te onthullen. Een klus waar Manon Laterveer - de Beer (eigenaar Blue Imprint) met liefde haar tanden in zet!

21.12.2017 | LIEFKE magazine
Foto: Jelte van Geest

Op 21 december 2017 verscheen de eerste uitgave van LIEFKE magazine. We zijn verguld om onderdeel uit te mogen maken van dit bijzondere tijdschrift, dat aandoet als een boek met als missie de lezer 'te helpen vertragen en te leven met aandacht'. Onderwerpen lopen uiteen van mode tot koken, van architectuur tot natuur. Voor dit eerste nummer schreef Blue Imprint een reportage over het Weerterbos.

24.11.2017 | jouw Brabant, mijn Brabant
jouw Brabant, mijn Brabant - Natuurmuseum Brabant

Op 24 november vond onder veel belangstelling de opening plaats van 'jouw Brabant, mijn Brabant' van Natuurmuseum Brabant (Tilburg). Blue Imprint verzorgde de inhoudsontwikkeling van de tentoonstelling.

19.10.2017 | Opdracht voor Het Groninger Landschap
De omgeving van Bezoekerscentrum Dollard Termunten (Het Groninger Landschap)
De omgeving van Bezoekerscentrum Dollard Termunten (Het Groninger Landschap)

Vandaag kregen we goed nieuws van Het Groninger Landschap. Onder aanvoering van bureau Platvorm,  mogen we samen met OpMaat3D en DuinZand de vernieuwing gaan doen van de Reidehoeve in Termunten. Het bezoekerscentrum staat aan de rand van het vogelparadijs Polder Breebaart, grenzend aan de Dollard. Het project is onderdeel van 'Atlantikwall in het Waddengebied', gefinancierd door het Waddenfonds. Blue Imprint verzorgt de inhoudsontwikkeling van de natuurverhalen in het bezoekerscentrum en het buitengebied. Opening omstreeks april 2019.

16.10.2017 | Excursie Staatsbosbeheer

In het herfstnummer van het magazine van Staatsbosbeheer Naar Buiten staat onze reportage 'Eendenkooi Slikkebosch - De pijp uit, de pan in', geschreven door Manon Laterveer-de Beer.

Lees hier het hele artikel, met foto's van Marijke Kodden.

14.10.2017 | Toekenning subsidie voor GIF!
Bron: www.naturalis.nl

Vanaf 14 oktober 2017 is ruim een jaar lang in Naturalis de publiekstrekker GIF! te zien: een tentoonstelling over gif in de natuur, met Freek Vonk als gids.

Blue Imprint verzorgde de redactie van een subsidieaanvraag bij het Mondriaan Fonds voor de realisatie van deze block buster. De aanvraag werd gehonoreerd.

20.07.2017 | ROOTS

Lees hier onze kleurrijke publicatie 'Zomer in Zeeuwse wateren' in Roots (juli 2017), voorzien van prachtige foto's van onderwaterfotograaf Ron Offermans.

28.06.2017 | Naar Buiten


De teek als minuscule vampier en het zestigjarig jubileum van de Nationale Boomfeestdag: twee totaal verschillende verhalen van Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) in het zomernummer van Naar Buiten, magazine van Staatsbosbeheer. Hoe afwisselend kan het leven van een tekstschrijver zijn?


26.05.2017 | BRAK! komt eraan
Haven IJmuiden.

In januari van dit jaar schreef Blue Imprint in opdracht van Gemeente Velsen een document als input voor het business plan voor BRAK! IJmuiden, een nieuwe beleving over kust en zee. De inhoud hiervan is geïnspireerd op een expertmeeting waar Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) aan deelnam.

De plannen zijn goed ontvangen door de gemeente, zo blijkt uit een publicatie op de website van De Jutter / De Hofgeest. Het thema 'Ga mee met het klimaat' slaat aan. Uitgegaan wordt van een gefaseerde ontwikkeling. De 'Groeibriljant' BRAK! moet in 2021 klaar zijn. Wethouder Robert te Beest: 'Dit kan een landelijke primeur worden, want een klimaatcentrum is er nog niet in Nederland.'

Lees hier het hele artikel

25.04.2017 | Advies voor Qatar
De woestijnroos – een typisch woestijngesteente of mineraal, bestaand uit gips en zandkorrels – vormt het uitgangspunt voor de architectuur van het nieuwe National Museum of Qatar.
De woestijnroos – een typisch woestijngesteente of mineraal, bestaand uit gips en zandkorrels – vormt het uitgangspunt voor de architectuur van het nieuwe National Museum of Qatar.
Al eerder berichtten we van onze opdracht via Naturalis voor het National Museum of Qatar. Opnieuw is voor de totstandkoming van dit spectaculaire museum onze expertise ingeroepen. Dit keer voor de inhoudsontwikkeling van een digitale exhibit over de speciale aanpassingen van flora en fauna aan de extreme leefomgeving in Qatar.

16.02.2017 | 1.250.000 euro voor Naturalis

Tijdens het Goed Geld Gala op 16 februari ontving Naturalis van de BankGiro Loterij een bedrag van 1.250.000 euro. Daarmee kan het museum een spectaculaire publiekstrekker realiseren voor de nieuwbouw (opening 2018): de REXperience. Blue Imprint is net zo in de wolken met deze klapper als Naturalis: wij verzorgden de eindredactie van de aanvraag.

Artist impression REXperience (credit: Naturalis).
Artist impression REXperience (credit: Naturalis).

10.01.2017 | Expert meeting BRAK! IJmuiden
Haven IJmuiden.
IJmuiden werkt aan vernieuwing van het havengebied. Een plek waar het schuurt tussen mens en natuur. Schoorstenen spugen torenhoge rookpluimen uit, met het Nationaal Park Zuid-Kennemerland om de hoek. Juist hier bestaan grootse plannen voor de realisatie van een publiekstrekker over kust en zee: BRAK! IJmuiden. Het moet een 'landmark' worden; een plek waar bezoekers graag voor omrijden omdat het iets speciaals te bieden heeft.

Even een luchtje scheppen op Forteiland IJmuiden: locatie van de expertmeeting.
Even een luchtje scheppen op Forteiland IJmuiden: locatie van de expertmeeting.

Op 10 januari vond een expert meeting plaats waar Manon Laterveer-de Beer (directeur Blue Imprint) aan deelnam. Doel was handreikingen te doen voor inhoud en beleving van BRAK! Resultaten van de bijeenkomst vormen onderdeel van het business plan dat in maart 2017 aan gemeente Velsen - waartoe de havenstad IJmuiden behoort - wordt aangeboden. Manon zal tevens deze tekst schrijven.

Andere deelnemers aan de expert meeting waren Natuurmonumenten, Studio Louter, YIPP en ACLI.


27.12.2016 | Radio Kootwijk
Zendstation Radio Kootwijk is een markant monument op de Veluwe. Normaal kun je er niet in, wel als je meegaat met een excursie van Staatsbosbeheer. Blue Imprint mocht naar binnen en maakte een reportage. 'Net een balzaal', zegt iemand. Lees hier het hele artikel 'Radio Kootwijk - Monument op het zand.'

17.10.2017 | Natuurmuseum Brabant
Natuurmuseum Brabant (Tilburg) vernieuwt! De zaal over de natuur van Brabant gaat na tien jaar op de schop. En Blue Imprint is erbij. Wij ondersteunen het museum bij de ontwikkeling van de verhaallijn. Een uitdagende klus, ons op het lijf geschreven. De nieuwe Brabantzaal opent in november 2017.

27.09.2016 | Op safari in eigen land
Dat is nog eens een avontuurlijke reportage! Met Staatsbosbeheer toeren over de Sallandse Heuvelrug, stapvoets rijdend in de landrover en bij volle maan. Waarom? Lees hier het hele artikel 'Kom speuren naar...'

12.09.2016 | Redactie adviesrapport National Museum of Qatar
De woestijnroos – een typisch woestijngesteente of mineraal, bestaand uit gips en zandkorrels – vormt het uitgangspunt voor de architectuur van het nieuwe National Museum of Qatar.
De woestijnroos – een typisch woestijngesteente of mineraal, bestaand uit gips en zandkorrels – vormt het uitgangspunt voor de architectuur van het nieuwe National Museum of Qatar.
Bij Blue Imprint verleggen we onze grenzen! Als senior editor van een adviesrapport voor het nieuwe National Museum of Qatar (opening 2018), dragen we bij aan de realisatie van dit spectaculaire nieuwe museum – gebouwd in de vorm van een woestijnroos.

In opdracht van Naturalis Biodiversity Center (Leiden), adviseur van het National Museum of Qatar, coördineren we de werkzaamheden van het Naturalis projectteam en verzorgen we de redactie van het adviesrapport.

07.08.2016 | Waterkennis naar de markt
Wereldwijd kampen kustgebieden met problemen op het gebied van zoetwatervoorziening. In opdracht van ALLIED WATERS – een publiek-private samenwerking binnen de internationale watersector – en het Nederlandse kennisinstituut KWR redigeerde Blue Imprint een rapport dat als opmaat moet dienen naar grootschalige toepassingen van ondergrondse oplossingen, startend in Nederland en met grens overstijgende ambities.

01.07.2016 | Nieuwe website voor KWR
Onlangs ging de nieuwe website van KWR Watercycle Research Institute online. Blue Imprint schreef mee en redigeerde teksten over o.a. de onderzoeksgebieden, samenwerkingsverbanden, tools en projecten.

17.06.2016 | Zomerreportage in Naar Buiten
Blootvoets op reportage in het Drents-Friese Wold: een avontuur over wiebelende boomstammen, een bed van dennenappels en dwars door de modder. Gepubliceerd in het zomernummer van Naar Buiten, het magazine van Staatsbosbeheer.

31.05.2016 | Vernieuwde website online!
In de wolken met onze nieuwe website!
In de wolken met onze nieuwe website!
Smartphone, tablet of pc: de nieuwe website van Blue Imprint is op elk digitaal medium goed leesbaar. Al onze producten staan helder op rij en geven een beeld van onze veelzijdigheid en passie voor schrijven. Wat kunnen we voor joú doen?
Lees meer