Vernieuwing Bezoekerscentrum Veluwezoom | 01.08.2023
Veluwezoom

Wat een geweldige opdracht! Samen met Bureau Platvorm en Kloosterboer Decor, verzorgt Blue Imprint de vernieuwing van de expositie in het Bezoekerscentrum Veluwezoom van Natuurmonumenten. Echt een klus naar ons hart, waar we met volle overgave aan zullen werken. Om in de nabije toekomst de bezoekers te verrassen met een onderdompeling in dit prachtige gebied, en de verhalen rond het versterken en beschermen van de natuur. En vooral ook: hoe iedereen daaraan kan bijdragen, zodat toekomstige generaties ervan kunnen blijven genieten.

24.04.2023 | Streepjescode klimaatverandering

In zaal LiveScience van museum Naturalis wordt aandacht besteed aan klimaatverandering en effecten hiervan op de biodiversiteit. Onderzoeker Katja Peijnenburg vertelt hierover, en legt uit waarom zij een jurk heeft laten maken van een streepjescode die laat zien hoe snel klimaatverandering gaat. Blue Imprint schreef het script voor dit filmpje. Camera en montage is gedaan door Julia Roeselers.

21.03.2023 | De paden op!
Het Flevo-landschap

Het voorjaar komt eraan! Tijd om de natuur in te trekken. Neem je verrekijker mee en doe je laarzen aan. Deze vernieuwde wandelroutes van Het Flevo-landschap brengen je langs de mooiste natuur van Flevoland. Blue Imprint schreef de teksten.

27.01.2023 | Aanvallen en verdedigen
Fort Kijkduin, Huisduinen

Op 27 januari vond de officiële opening plaats van de nieuwe expositie 'Aanvallen en verdedigen' in Fort Kijkduin, Huisduinen. Ook het zeeaquarium heeft een opfrisbeurt gehad, met een nieuwe verhaallijn en een strakke look. Blue Imprint verzorgde de inhoudsontwikkeling en schreef de teksten.

13.12.2022 | Impact maken

Ook in 2022 maakten we impact met de watersector. Dit jaar schreef Blue Imprint maar liefst tien impactverhalen voor TKI Watertechnologie, in opdracht van KWR Water Research Center. Stuk voor stuk verhalen over hoe wetenschap, bedrijfsleven en overheid samenwerken aan schoon en veilig drinkwater voor iedereen.

Klik hier om de verhalen te lezen, die zijn gepubliceerd op de website van TKI Watertechnologie.

24.06.2022 | Opening Dierenacademie


Op 24 juni ging de Dierenacademie van Museum Volkenkunde (Leiden) open voor het publiek. Een speelse familietentoonstelling met een serieuze boodschap. We hebben er als mensen een potje van gemaakt, en dieren en wijze culturen leren ons hoe we de aarde weer beter kunnen maken.

In opdracht van Museum Volkenkunde verzorgde Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) de research voor de dieren, wat nodig was om spannende exhibits te bedenken en te ontwikkelen die de boodschap overbrengen. Ook deed zij de eindredactie van de dieren-teksten, zodat de biologische inhoud hiervan klopt.

De Dierenacademie is een sprankelende tentoonstelling die je meeneemt in de wereld van dier en mens, met het oog op een gezonde toekomst. Komt dat zien!


15.06.2022 | KWR Jaarbeeld 2021

Het Jaarbeeld 2021 van KWR Water Research Institute is gepubliceerd, en Blue Imprint schreef mee aan de impactverhalen.

01.02.2022 | Computermodel voor wortelgroei
NWO Resultaat 2021

Hoe maak je toekomstbestendige gewassen met wortelstelsels die kunnen omgaan met droogte en andere omstandigheden?

Je leest het in Resultaat 21, de jaaruitgave van NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk onderzoek), met wetenschappelijke hoogstandjes van Nederlandse bodem uit het afgelopen jaar.

17.09.2021 | Opening BC Dollard
Bezoekerscentrum Dollard, Termunten

Op 17 september 2021 werd het vernieuwde Bezoekerscentrum Dollard (Termunten) officieel geopend door Stichting Het Groninger Landschap. In de tentoonstelling, die is gevestigd in de Reidehoeve, is te zien hoe in dit unieke gebied decennialang een strijd is gevoerd. Een strijd van de mens tegen het water, maar ook voor het behoud van de unieke natuur van wadden en polders. Een echte aanrader voor alle liefhebbers van deze typisch Nederlandse omgeving.

Blue Imprint verzorgde de inhoudsontwikkeling van de tentoonstelling met betrekking tot de natuur en schreef hiervoor de teksten.

01.07.2021 | Natuurpark Lelystad
Buro NIV, Het Flevo-landschap

Oog in oog met bijzondere dieren in Natuurpark Lelystad. Op de nieuwe beleefkaart van Het Flevo-landschap kom je er van alles over te weten. Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) schreef de teksten.

Een mooi samenwerkingsproject met Buro NIV, later dit jaar volgen de beleefkaarten voor Schokland en de Lepelaarsplassen.

06.04.2021 | Red Light Jungle
NWO Onderzoek (foto: Kamiel Spoelstra)

Van alle kunstlicht heeft rood licht het minst schadelijke effect op de natuur, zo blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Maar hoe pas je rood licht toe in de bebouwde omgeving, waar dit andere associaties oproept? Je leest het in 'Red Light Jungle', een artikel gepubliceerd in 'Onderzoek', het relatiemagazine van NWO.

06.01.2021 | LFK magazine
Foto: Floortje Roeper

Stilte in de natuur, hoe beleef je dat? Dit was de vraag van LFK magazine aan Manon Laterveer - de Beer (directeur Blue Imprint) voor de twaalfde editie van dit bijzondere kwartaaltijdschrift. Een 'bookazine' met als thema's rust, eenvoud en natuur. Een plek om als tekstschrijver te groeien. Voorbij de stilte is een persoonlijk verhaal over hoe je dichterbij de natuur kunt komen.

27.10.2020 | Wetenschap in de etalage
KWR Water Research Institute


Hoe zet je wetenschap in de etalage? Door te laten zien hoe de praktijk hier iets aan heeft.

KWR - het Nederlandse kennisinstituut voor de watersector - doet dit met een aantal showcases en Manon Laterveer - de Beer (directeur Blue Imprint) schreef de teksten.

Klik hier voor de resultaten: van klimaatadaptieve grasvelden tot een duurzame waterfabriek.


22.07.2020 | Museum voor Wereldculturen

In juli werd Manon Laterveer-de Beer (directeur Blue Imprint) gevraagd door het Museum voor Wereldculturen om research uit te voeren voor een tentoonstelling in het Afrika Museum (Berg en Dal).

De familietentoonstelling draait om culturele objecten waarin voorstellingen van Afrikaanse dieren worden gebruikt. Bezoekers kunnen op een verrassende manier kennismaken met het leven van deze bijzondere fauna. De tentoonstelling opent in het voorjaar van 2021.

18.03.2020 | Het Baken - Informatiecentrum Schiermonnikoog
Het Baken, Architecte: Nynke Rixt Jukema, Leeuwarden


In maart 2020 werd door Blue Imprint in opdracht van Natuurmonumenten het inhoudelijk concept opgeleverd voor de expositie in Het Baken: het nieuwe Informatiecentrum op Schiermonnikoog (opening voorjaar 2021). In februari ging de bouw van het centrum van start, waar bezoekers én eilanders straks van alles over de ongerepte natuur van dit waddeneiland kunnen beleven.


Aangezien het informatiecentrum nog volop in ontwikkeling is, kan op dit moment nog geen nadere informatie over de expositie worden gegeven.


28.02.2020 | Vier het voorjaar (of niet)
Roots

Het voorjaar hangt in de lucht. En dat is niet voor iedereen een pretje. Hoe dat zit? Lees het artikel 'Snotteren van zwevend stuifmeel' in de nieuwste Roots (maart 2020). Geschreven door Manon Laterveer - de Beer (eigenaar Blue Imprint), die gelukkig zelf geen last van hooikoorts heeft.


21.01.2020 | Nieuwe website TKI Watertechnologie
www.tkiwatertechnologie.nl

Begin 2020 lanceerde TKI Watertechnologie de vernieuwde website. In opdracht van KWR Water Research Institute verzorgde Blue Imprint de redactie van een aantal teksten, waaronder die van de proeftuinen. Met de proeftuinen wordt gedemonstreerd hoe innovaties rond de beschikbaarheid van voldoende, schoon water in de praktijk worden toegepast. Voorbeelden zijn ondergrondse wateropslag en de aanleg van groene daken om hittestress in steden tegen te gaan. 

18.11.2019 | Ingewikkeld? Helemaal niet!

Ben je op zoek naar een tekstschrijver die van ingewikkelde materie verteerbare kost maakt? Iemand die wetenschappelijke materie begrijpelijk maakt? Stop dan maar met zoeken, hier zit je goed.

In opdracht van KWR Watercycle Research Institute (Nieuwegein) voerde Blue Imprint een redactieslag uit op een tekst, geschreven door water-wetenschappers over DNA-fingerprinting. Helemaal niet moeilijk, als je het eenvoudig schrijft. Gepubliceerd op de website van TKI Watertechnologie.

22.10.2019 | Naturalis op de koffietafel


Natuurlijk kan de mijlpaal van de opening van het nieuwe Naturalis niet voorbijgaan zonder de publicatie van een bijbehorend boek. Het nieuwe Naturalis is een prachtig fotoboek voor op de koffietafel, vol met wetenswaardigheden over de achtergrond van het spraakmakende gebouw, de bouw en de inrichting.

Manon Laterveer - de Beer (directeur Blue Imprint) stelde de teksten samen en was medeverantwoordelijk voor de redactie van het boek.


31.08.2019 | Komt dat zien!


Vandaag opent het nieuwe Naturalis haar deuren voor het publiek. Komt dat zien! Drie jaar lang bouwde Naturalis aan het nieuwe museum, en nog veel langer werkte het tentoonstellingsteam aan de voorbereiding van de zeven nieuwe zalen.

Manon Laterveer-de Beer (directeur Blue Imprint) schreef de teksten voor De verleiding en zij werkte mee aan de inhoudsontwikkeling van LiveScience. Met volle teugen geniet zij van het resultaat: 'Wat een prachtig museum is het geworden. Echt van wereldformaat. Ik ben benieuwd hoe het publiek het gaat ervaren. Zelf ben ik ongelofelijk trots en dankbaar dat ik mijn steentje heb mogen bijdragen.'


26.07.2019 | Nautilus en zeesterren
Roots

Roots

Twee artikelen van Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) in het kleurrijke natuurtijdschrift Roots, deze zomer. Eentje over de geheimzinnige nautilus en de ander over kleurrijke zeesterren. Echte zeeverhalen om mee te nemen naar het strand.

18.06.2019 | Het nieuwe Naturalis
www.naturalis.nl


Nog even wachten en dan opent eind deze zomer het nieuwe Naturalis voor het publiek. Wat een eer dat Blue Imprint de redactie van het boek mag doen dat ter gelegenheid hiervan uitkomt!

Het wordt een prachtig koffietafelboek, met veel foto's en korte inkijkjes in de achterliggende gedachten van het gebouw en de museumzalen. Zodra het boek daar is, hoor je dat natuurlijk!


16.04.2019 | Hand-out profitsector

Een primeur! Blue Imprint schrijft nu ook voor de profitsector. Voor MINARD schreven wij de tekst voor een hand-out waarmee dit bedrijf in kwaliteitszorg zich naar klanten kan presenteren. Vanwege de wederzijdse klik die dit teweegbrengt, worden we ook betrokken bij de ontwikkeling van de website voor deze start-up.

MINARD - aandacht voor kwaliteit brengt je verder

Waarom de switch van non-profit naar de profitsector?

'Deze stap hoort bij de fase waarin Blue Imprint momenteel zit,' legt directeur van Blue Imprint Manon Laterveer-de Beer uit. 'Ik verken waar ik met mijn pen van toegevoegde waarde kan zijn. Het verwoorden van de missie en visie van een bedrijf vind ik enorm inspirerend. Wat drijft iemand in wat hij doet? Welke beweging wil hij op gang brengen? Zo'n gesprek met je opdrachtgever aangaan biedt verdieping. En als hij zich daarna in je tekst herkent, geeft dat een kick. Daarmee iemand verder helpen, dat is enorm bevredigend.'

Welke andere ondernemer met een verhaal biedt zich aan?

01.04.2019 | Minigids Nederlands Edelsteen Laboratorium
Nederlands Edelsteen Laboratorium

In opdracht van Naturalis stelde Blue Imprint de 'minigids Edelstenen in vogelvlucht' samen voor het Nederlands Edelsteen Laboratorium (NEL). De ‘quickscan’ biedt een snelle rondleiding langs de expertise van het NEL over edelstenen - de big five: diamant, robijn, saffier, smaragd, jade - en parels, inclusief de kennis die erbij komt kijken om echt te kunnen onderscheiden van namaak.

Het edelsteenlaboratorium is onderdeel van Naturalis en voert opdrachten uit voor juweliers, veilinghuizen, handelaren en particulieren.

21.03.2019 | Interview in LIEFKE
Foto: Demi Koen

Hoe inspirerend als een opdrachtgever je de ruimte en het vertrouwen geeft om je grenzen als tekstschrijver te verleggen. Dit overkwam mij bij LIEFKE magazine, toen ik voor het lente-nummer een interview mocht schrijven met Chantal Mooij.

Geen gesprek met een wetenschapper om een inhoudelijk verhaal over te brengen. Maar een openhartige ontmoeting met een sprankelende Amsterdamse, die levenslessen trekt uit de planten in haar huis.

Smaakt naar meer menselijke verhalen schrijven over passie en natuur.

08.02.2019 | Lid redactieteam LIEFKE
LIEFKE magazine


Wat een eer! Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) is gevraagd door LIEFKE magazine om onderdeel te zijn van het redactieteam. Al vanaf het eerste uur schrijft Manon natuurreportages voor dit 'bookazine', dat sinds december 2017 elk kwartaal verschijnt. Deze stap past bij de passie die zij voelt voor LIEFKE, en bij het verder uitbreiden van haar ervaring als eindredacteur.


Manon: "De vrouwen die LIEFKE maken vind ik enorm inspirerend. Ze hebben allemaal een eigen verhaal, zijn warm en professioneel. Natuurlijk blijf ik ook schrijven voor LIEFKE. De creativiteit die ik hierin kwijt kan heb ik nodig om te blijven groeien. Als lid van de vaste redactie verwacht ik me ook op andere vlakken verder te kunnen ontwikkelen. Daar wordt een mens toch blij van?!"


22.01.2019 | Lang leve de orchidee
www.naturalis.nl/lang-leve

Het leven moet je vieren. En vooral de verscheidenheid ervan. Bij Naturalis Biodiversity Center doen ze niet anders. Onderzoekers zetten biodiversiteit op de kaart.

In de Volkskrant verschijnt tweewekelijks een advertentie om aandacht te schenken aan het wetenschappelijk onderzoek van Naturalis onder de noemer: Lang leve al het leven. Daarbij hoort een dossier op de website van het instituut. Dit keer het onderwerp 'forensische opsporing', met de orchidee als blikvanger. Blue Imprint schreef de tekst.

31.12.2018 | LIEFKE magazine
Foto: Marieke Kijk in de Vegte

We sluiten het jaar 2018 sfeervol af met een reportage over De Onlanden in LIEFKE magazine. Een prachtig en rauw natuurgebied onder de rook van Groningen.

De eerste jaargang van LIEFKE is nu een feit, en het 'bookazine' verdient nog veel meer lezers. Thema van dit decembernummer is 'acceptatie': een actieve houding die het mogelijk maakt om te leren leven met wie en wat je bent. Doe jezelf een plezier, en maak kennis met LIEFKE magazine.

07.12.2018 | Naturalis Scientific Expeditions
www.naturalisscientificexpeditions.nl
Natuurschatten zoeken in het land van de draak, dino's opgraven in de Rocky Mountains, onderduiken in Curaçao of bomen karteren in het grootste oerwoud ter wereld. Blue Imprint schreef teksten voor de website van Naturalis Scientific Expeditions. Doelgroep voor Naturalis Scientific Expeditions zijn mensen die met hun deelname aan een expeditie wetenschappelijk onderzoek van dichtbij willen meemaken en hieraan willen bijdragen.

26.11.2018 | Lang leve ...
www.naturalis.nl/lang-leve

Sinds november publiceert Naturalis Biodiversity Center tweewekelijks een advertentie in De Volkskrant onder de noemer: Lang leve al het leven. De advertenties zijn bedoeld om elke keer een ander aspect van het onderzoek te belichten van Naturalis: hét centrum voor biodiversiteit.

Bij de advertenties wordt verwezen naar de website www.naturalis.nl/lang-leve, waar achtergrond informatie is te vinden over het betreffende onderwerp. Blue Imprint schrijft mee aan deze teksten. Vandaag de eerste: Lang leve genetische biomonitoring.

12.11.2018 | Natuurwijzer.nl
natuurwijzer.nl is een website van Naturalis

Natuurwijzer.nl is een website van Naturalis, bedoeld voor 9 tot 14-jarigen. Op luchtige wijze komen de meest uiteenlopende natuuronderwerpen voorbij in rijk geïllustreerde artikelen. Blue Imprint schreef over maanvis tot vlindervleugel, lees maar!

21.09.2018 | Boeren in het bos
Foto: Marieke Kijk in de Vegte

Sluit de herfststorm buiten, doe je dikke vest aan, pak een kop koffie en ga zitten met LIEFKE op schoot. Het herfstnummer is uit, en er staan weer fantastische artikelen in. Met foto's om even bij weg te dromen.

Superblij dat ze in de redactie van LIEFKE magazine zit, is Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) auteur van de reportage over het bOERbos. Een verhaal over een nieuwe vorm van voedselproductie: in een voedselbos en met rondscharrelende varkens.

Benieuwd naar het hele tijdschrift geworden? Dit zijn de verkoopadressen van LIEFKE magazine. Of bestel het tijdschrift via de webshop.

21.06.2018 | met LIEFKE de zomer in
Foto: Jelte van Geest

Feest! Het zomernummer van LIEFKE magazine is uit. Het derde nummer alweer van dit bijzondere tijdschrift waar Blue Imprint aan bijdraagt. Dit keer een natuurreportage over de Brabantse Sahara - De Loonse en Drunense Duinen.

Dit zomernummer luidt ook een zonnig nieuwtje in: Manon Laterveer-de Beer behoort vanaf nu tot de vaste redactie van LIEFKE. "Ik vind dit zo bijzonder; een nieuw en onderscheidend tijdschrift helpen opbouwen. LIEFKE past bij mij, met kernwaarden rust, eenvoud en natuur. Ik kan mezelf erin kwijt."

20.06.2018 | SBB Magazine

Het magazine van Staatsbosbeheer is in een nieuw jasje gestoken. En Blue Imprint draagt aan de vernieuwde uitgave bij. In het zomernummer van SBB magazine staat een artikel over de Schotse hooglander en andere grote grazers, geschreven door Manon Laterveer-de Beer.

Lees hier het hele artikel.

18.04.2018 | De verleiding
Artist impression 'Ik wil je!', Naturalis
Artist impression 'Ik wil je!', Naturalis
Het nieuwe Naturalis gaat in 2019 open voor het publiek en de voorbereidingen zijn in volle gang. Blue Imprint is er bij, want we schrijven de teksten voor de meest verleidelijke en sexy zaal: 'De verleiding'.

In een 'warenhuis van de liefde' prijzen planten en dieren hun liefdeskunsten aan. En vertederen zij ons met hun nageslacht. Het is een kunst om in de juiste bewoordingen - discreet, maar toch met een knipoog - de slaapkamergeheimen uit de natuur te onthullen. Een klus waar Manon Laterveer - de Beer (eigenaar Blue Imprint) met liefde haar tanden in zet!

21.12.2017 | LIEFKE magazine
Foto: Jelte van Geest

Op 21 december 2017 verscheen de eerste uitgave van LIEFKE magazine. We zijn verguld om onderdeel uit te mogen maken van dit bijzondere tijdschrift, dat aandoet als een boek met als missie de lezer 'te helpen vertragen en te leven met aandacht'. Onderwerpen lopen uiteen van mode tot koken, van architectuur tot natuur. Voor dit eerste nummer schreef Blue Imprint een reportage over het Weerterbos.

24.11.2017 | jouw Brabant, mijn Brabant
jouw Brabant, mijn Brabant - Natuurmuseum Brabant

Op 24 november vond onder veel belangstelling de opening plaats van 'jouw Brabant, mijn Brabant' van Natuurmuseum Brabant (Tilburg). Blue Imprint verzorgde de inhoudsontwikkeling van de tentoonstelling.

19.10.2017 | Opdracht voor Het Groninger Landschap
De omgeving van Bezoekerscentrum Dollard Termunten (Het Groninger Landschap)
De omgeving van Bezoekerscentrum Dollard Termunten (Het Groninger Landschap)

Vandaag kregen we goed nieuws van Het Groninger Landschap. Onder aanvoering van bureau Platvorm,  mogen we samen met OpMaat3D en DuinZand de vernieuwing gaan doen van de Reidehoeve in Termunten. Het bezoekerscentrum staat aan de rand van het vogelparadijs Polder Breebaart, grenzend aan de Dollard. Het project is onderdeel van 'Atlantikwall in het Waddengebied', gefinancierd door het Waddenfonds. Blue Imprint verzorgt de inhoudsontwikkeling van de natuurverhalen in het bezoekerscentrum en het buitengebied. Opening omstreeks april 2019.

16.10.2017 | Excursie Staatsbosbeheer

In het herfstnummer van het magazine van Staatsbosbeheer Naar Buiten staat onze reportage 'Eendenkooi Slikkebosch - De pijp uit, de pan in', geschreven door Manon Laterveer-de Beer.

Lees hier het hele artikel, met foto's van Marijke Kodden.

14.10.2017 | Toekenning subsidie voor GIF!
Bron: www.naturalis.nl

Vanaf 14 oktober 2017 is ruim een jaar lang in Naturalis de publiekstrekker GIF! te zien: een tentoonstelling over gif in de natuur, met Freek Vonk als gids.

Blue Imprint verzorgde de redactie van een subsidieaanvraag bij het Mondriaan Fonds voor de realisatie van deze block buster. De aanvraag werd gehonoreerd.

20.07.2017 | ROOTS

Lees hier onze kleurrijke publicatie 'Zomer in Zeeuwse wateren' in Roots (juli 2017), voorzien van prachtige foto's van onderwaterfotograaf Ron Offermans.

28.06.2017 | Naar Buiten


De teek als minuscule vampier en het zestigjarig jubileum van de Nationale Boomfeestdag: twee totaal verschillende verhalen van Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) in het zomernummer van Naar Buiten, magazine van Staatsbosbeheer. Hoe afwisselend kan het leven van een tekstschrijver zijn?


26.05.2017 | BRAK! komt eraan
Haven IJmuiden.

In januari van dit jaar schreef Blue Imprint in opdracht van Gemeente Velsen een document als input voor het business plan voor BRAK! IJmuiden, een nieuwe beleving over kust en zee. De inhoud hiervan is geïnspireerd op een expertmeeting waar Manon Laterveer-de Beer (eigenaar Blue Imprint) aan deelnam.

De plannen zijn goed ontvangen door de gemeente, zo blijkt uit een publicatie op de website van De Jutter / De Hofgeest. Het thema 'Ga mee met het klimaat' slaat aan. Uitgegaan wordt van een gefaseerde ontwikkeling. De 'Groeibriljant' BRAK! moet in 2021 klaar zijn. Wethouder Robert te Beest: 'Dit kan een landelijke primeur worden, want een klimaatcentrum is er nog niet in Nederland.'

Lees hier het hele artikel

25.04.2017 | Advies voor Qatar
De woestijnroos – een typisch woestijngesteente of mineraal, bestaand uit gips en zandkorrels – vormt het uitgangspunt voor de architectuur van het nieuwe National Museum of Qatar.
De woestijnroos – een typisch woestijngesteente of mineraal, bestaand uit gips en zandkorrels – vormt het uitgangspunt voor de architectuur van het nieuwe National Museum of Qatar.
Al eerder berichtten we van onze opdracht via Naturalis voor het National Museum of Qatar. Opnieuw is voor de totstandkoming van dit spectaculaire museum onze expertise ingeroepen. Dit keer voor de inhoudsontwikkeling van een digitale exhibit over de speciale aanpassingen van flora en fauna aan de extreme leefomgeving in Qatar.

16.02.2017 | 1.250.000 euro voor Naturalis

Tijdens het Goed Geld Gala op 16 februari ontving Naturalis van de BankGiro Loterij een bedrag van 1.250.000 euro. Daarmee kan het museum een spectaculaire publiekstrekker realiseren voor de nieuwbouw (opening 2018): de REXperience. Blue Imprint is net zo in de wolken met deze klapper als Naturalis: wij verzorgden de eindredactie van de aanvraag.

Artist impression REXperience (credit: Naturalis).
Artist impression REXperience (credit: Naturalis).

10.01.2017 | Expert meeting BRAK! IJmuiden
Haven IJmuiden.
IJmuiden werkt aan vernieuwing van het havengebied. Een plek waar het schuurt tussen mens en natuur. Schoorstenen spugen torenhoge rookpluimen uit, met het Nationaal Park Zuid-Kennemerland om de hoek. Juist hier bestaan grootse plannen voor de realisatie van een publiekstrekker over kust en zee: BRAK! IJmuiden. Het moet een 'landmark' worden; een plek waar bezoekers graag voor omrijden omdat het iets speciaals te bieden heeft.

Even een luchtje scheppen op Forteiland IJmuiden: locatie van de expertmeeting.
Even een luchtje scheppen op Forteiland IJmuiden: locatie van de expertmeeting.

Op 10 januari vond een expert meeting plaats waar Manon Laterveer-de Beer (directeur Blue Imprint) aan deelnam. Doel was handreikingen te doen voor inhoud en beleving van BRAK! Resultaten van de bijeenkomst vormen onderdeel van het business plan dat in maart 2017 aan gemeente Velsen - waartoe de havenstad IJmuiden behoort - wordt aangeboden. Manon zal tevens deze tekst schrijven.

Andere deelnemers aan de expert meeting waren Natuurmonumenten, Studio Louter, YIPP en ACLI.


27.12.2016 | Radio Kootwijk
Zendstation Radio Kootwijk is een markant monument op de Veluwe. Normaal kun je er niet in, wel als je meegaat met een excursie van Staatsbosbeheer. Blue Imprint mocht naar binnen en maakte een reportage. 'Net een balzaal', zegt iemand. Lees hier het hele artikel 'Radio Kootwijk - Monument op het zand.'

17.10.2017 | Natuurmuseum Brabant
Natuurmuseum Brabant (Tilburg) vernieuwt! De zaal over de natuur van Brabant gaat na tien jaar op de schop. En Blue Imprint is erbij. Wij ondersteunen het museum bij de ontwikkeling van de verhaallijn. Een uitdagende klus, ons op het lijf geschreven. De nieuwe Brabantzaal opent in november 2017.

27.09.2016 | Op safari in eigen land
Dat is nog eens een avontuurlijke reportage! Met Staatsbosbeheer toeren over de Sallandse Heuvelrug, stapvoets rijdend in de landrover en bij volle maan. Waarom? Lees hier het hele artikel 'Kom speuren naar...'

12.09.2016 | Redactie adviesrapport National Museum of Qatar
De woestijnroos – een typisch woestijngesteente of mineraal, bestaand uit gips en zandkorrels – vormt het uitgangspunt voor de architectuur van het nieuwe National Museum of Qatar.
De woestijnroos – een typisch woestijngesteente of mineraal, bestaand uit gips en zandkorrels – vormt het uitgangspunt voor de architectuur van het nieuwe National Museum of Qatar.
Bij Blue Imprint verleggen we onze grenzen! Als senior editor van een adviesrapport voor het nieuwe National Museum of Qatar (opening 2018), dragen we bij aan de realisatie van dit spectaculaire nieuwe museum – gebouwd in de vorm van een woestijnroos.

In opdracht van Naturalis Biodiversity Center (Leiden), adviseur van het National Museum of Qatar, coördineren we de werkzaamheden van het Naturalis projectteam en verzorgen we de redactie van het adviesrapport.

07.08.2016 | Waterkennis naar de markt
Wereldwijd kampen kustgebieden met problemen op het gebied van zoetwatervoorziening. In opdracht van ALLIED WATERS – een publiek-private samenwerking binnen de internationale watersector – en het Nederlandse kennisinstituut KWR redigeerde Blue Imprint een rapport dat als opmaat moet dienen naar grootschalige toepassingen van ondergrondse oplossingen, startend in Nederland en met grens overstijgende ambities.

01.07.2016 | Nieuwe website voor KWR
Onlangs ging de nieuwe website van KWR Watercycle Research Institute online. Blue Imprint schreef mee en redigeerde teksten over o.a. de onderzoeksgebieden, samenwerkingsverbanden, tools en projecten.

17.06.2016 | Zomerreportage in Naar Buiten
Blootvoets op reportage in het Drents-Friese Wold: een avontuur over wiebelende boomstammen, een bed van dennenappels en dwars door de modder. Gepubliceerd in het zomernummer van Naar Buiten, het magazine van Staatsbosbeheer.

31.05.2016 | Vernieuwde website online!
In de wolken met onze nieuwe website!
In de wolken met onze nieuwe website!
Smartphone, tablet of pc: de nieuwe website van Blue Imprint is op elk digitaal medium goed leesbaar. Al onze producten staan helder op rij en geven een beeld van onze veelzijdigheid en passie voor schrijven. Wat kunnen we voor joú doen?
Lees meer